В Англия търсят решение на проблема със самотата на възрастните чрез кампанията „Дари думите си“
Снимка: Shutterstock
Самотата и старостта имат много изражения и малко решения, но днес научаваме за две много добри идеи, които могат поне мъничко да дадат топлина и радост на възрастните хора.
Заради кризата със социалните жилища В Холандия, в дом за възрастни хора над 85 години заживяха шестима студенти. Благодарение на това съвместно съжителство се решават едновременно няколко проблема: младите хора спестяват, защото живеят там без да плащат пари, но все пак има „заплащане“ – изискването е да прекарват 30 часа месечно, като общуват с възрастните хора. Те могат да прекарват това време по разнообразен начин - просто да си говорят или да се разхождат, да пазаруват или да готвят заедно.
По време на съвместното съжителство учениците и възрастните хора стават най-добри приятели. „Прегръщаме се през цялото време. Също така усещането, че са мои внуци“, казва една от бабите пред Mirror.
Според възрастните хора присъствието на младите в дома им ги връща към живота и им създава усещането, че самите са студенти. Много от жителите на старческия дом са оставени там съвсем сами, така че обикновената човешка комуникация е изключително важна за тях.
„Повечето от приятелите ми наемат апартаменти или стаи с други студенти по време на следването си, но това е много скъпо. Понякога излиза около 625 паунда на месец. Но на нас ни е много хубаво, а възрастните хора са просто благодарни, че живеем с тях” споделя един от студентите.
Ръководството на старческия дом се надява чрез примера, който дава за тази топла връзка между поколенията да насърчи и други да последват този опит.
За благородна инициатива, свързана с отношението към самотните възрастни хора, разказва и Мениджър нюз.
Във Великобритания, където около 225 000 възрастни прекарват по цяла седмица в самота и мълчание, се опитват да решат проблема с новата кампания на Cadbury „Дари думите си“.
На британския пазар се появиха опаковки от шоколада на компанията, върху които са разположени единствено две чаши мляко, част от идентичността на марката, и нито една дума. 30 пенса от всеки закупен продукт ще бъдат дарени на благотворителната организация Age UK, ангажирана да предлага безплатни услуги не възрастни, като телефонно приятелство например.
От Cadbury отбелязват, че всеки може да се включи в кампанията по няколко начина – като заговори непознат възрастен, навести възрастен съсед, обади се на свой роднина или стане доброволец в Age UK.
Марина Атанасова
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари